מורה מחליף למחול מודרני

21.06.2011

שלום לכולכם

בשבוע שעבר התקשרו אלי בצהריים מבית ספר למחול של המתנ”ס בטבעון

שאלו אותי אם אוכל לבוא אחר הצהריים להחליף את המורה למחול מודרני שהיתה חולה

חשבתי לרגע ואמרתי שבטח. בזמן הקצר שהיה לי עד לשיעור, הראש שלי עבד ללא הרף וכל הזמן רצו לי רעיונות מה אפשר לעשות עם הרקדנים הצעירים מכיתות א’ ב’ שלומדים מחול מודרני. לבסוף ארזתי בתיק 15 דיסקים, בקבוק מים ותפוח כמו מורה אמיתי למחול ויצאתי לסטודיו

כמובן שהכרתי את כל התלמידים שהיו ברובם תלמידות חוץ מבן אחד, את כולם לימדתי בגן וחלק בבית ספר. ההורים שהיו מופתעים שאלו “מה, גם בלט אתה יודע ללמד?” ועניתי שממש לא ושהשיעור יהיה מוסיקה לרקדנים. תלמידה שלומדת אצלי מוסיקה בבית ספר ביררה איתי שאני לא אעשה בשיעור דברים שאני מלמד בבית ספר והבטחתי לה שהכל יהיה חדש

פתחנו את השיעור בישיבה במעגל וביקשתי מכל אחת למצוא דרך מקורית ופשוטה למחוא מחיאת כף. לא תאמינו כמה אפשרויות היו שם – החל ממחיאת כף מעל הבטן כששוכבים על הגב ועד למחיאה מפותלת מתחת למפרק של הברך בישיבה

אחר כך האזנו לקטע הג’אז i’m beginning to see the light בביצועו של הפסנתרן gene harris והטריו שלו

השתמשנו במחיאות המקוריות לחלקים בהם היו במוסיקה מחיאות כף בקצב הסווינג וגם בתנועות מאולתרות במרחב לחלקים בהם לא היו מחיאות.

המשכנו לשיר “אחרי ש” של יהודה אטלס אותו ליווינו בתיפוף על הגוף תוך כדי התקדמות במרחב וסיימנו עם השיר it’s oh so quiet בביצוע של bjork, בו יש הבדלי דינמיקה בין פורטה לפיאנו בבית ובפיזמון

גם את ההבדלים הללו תיארנו בתנועה

והרי לפניכם הפסקול של השיעור

הבלוג מוקדש לאילנית תדמור, ויקי חייט ומירב דגן שלימדו אותי לרקוד ולתמה קסל, המורה המדהימה למחול מודרני

אורי


אחרי ש - יהודה אטלס, אורי ביתן